دیـــــده بــان پاکـــــــان

حوزه علمیه حضرت ولیعصــر «عجل الله تعالی فرجه الشّریف» مهـــران

دیـــــده بــان پاکـــــــان

حوزه علمیه حضرت ولیعصــر «عجل الله تعالی فرجه الشّریف» مهـــران

عید بزرگ غدیر خم مبارکباد

چهارشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۰ ق.ظ

عید غدیر خم

غدیر خم نام منطقه ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اسلام در حجة الوداع، علی بن ابیطالب را جانشین بعد از خود اعلام کرد. ۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ هجری قمری سال‌ روز این واقعه میان شیعیان به عید غدیر خم شهرت دارد.

پیامبر اسلام در بازگشت از آخرین حج خود همه مسلمانانی که در حج شرکت داشتند را در غدیر خم جمع کرد و شیعیان معتقدند که او در آنجا علی بن ابی‌طالب را به‌عنوان وصی و برادر و جانشین خود از طرف خدا معرفی کرد. عبارت معروف «هر آن‌کس که من مولای او هستم، پس علی مولای اوست» قسمتی از خطبه بلند غدیر می‌باشد. گرچه در تفسیر حدیث غدیر خم در بین شیعه و سنی اختلاف وجود دارد.

عید غدیر خم

عید غدیر خم

عید غدیر خم

عید غدیر خم

عید غدیر خم

حوزه علمیه حضرت ولیعصر عج شهرستان مهران هم به نوبه خود این عید بزرگ و با سعادت و با برکت را به همه شیعیان آن حضرت علی الخصوص طلاب و روحانیت شیعه تبریک و تهنیت می گوید. به امید آن روزی که صاحب واقعی این حکومت اسلامی و شیعی حضرت حجه بن الحسن العسکری المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف از پشت پرده غیب ظهور کرده و جهان اسلام را از ظلم و ستم خالی و پر از عدل و داد نماید انشاء الله.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۸
howzah elmiah mahran

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی